Založ si blog

Euroúradnícka revolúcia. Hnusné pandravy, napríklad v letectve.

Johann je mladý chlapec. Tak okolo 35. Väčšina ľudí ho pozná pekne upraveného, v drahom obleku, voní ako taliani prechádzajúci sa pred El Duomo. Sociálny demokrat. Na škole bol najlepší. Telesná výchova mu moc nešla, jedinú fuknciu tam plnil keď doňho spolužiaci kopali loptu. Aj na univerzite patril medzi najlepších. Aj napriek tomu že dodnes nevie spraviť praženicu a koleso s defektom vymeniť za rezervu, jeho vtedajšia dizertačná práca na renomovanej Eurouniverzite zožala potlesk. Kamarátov moc nemá, niesú preňho dostatočne dobrí. Otec bol bankér a mama právnička. Ťažko hľadať kamarátov. A už vôbec nie “z ulice”. Ulicu totiž nikdy nevidel. Tvár ma trochu sploštenú, väčšinou bol fackovací panák aj na školských výletoch tak zrejme ztoho. Optiku nosí ajkeď bez dioptrií. Keďže prakticky nikdy moc nevynikal a k ľudským vzťahom mal ďaleko, tak sa minulý rok rozhodol že jeho snom sa stane byť uznávaným euroúradníkom. Najlepšie niekde napríklad v poradeneskom orgáne Európskej komisie. Na výber dostal Agentúru pre bezpečnosť v civilnom letectve, Orgán pre bezpečnosť dát eurofondov a Agentúru pre monitoring životného prostredia. Keďže nemá žiadnu prax a už vôbez žiadne schopnosti, dvere má otvorené všade v Byrokratickom hrade EU. Doživotný komplex z toho, že socializovať sa, mať rád, pochopiť, tvoriť a tešiť sa mu nikdy nebolo blízke, zachraňuje jeho ego zbierka titulov. Je to spleť skratiek ktorým málo kto rozumie, ale zároveň kĺúč k tomu stať sa Euroúradníkom. Keďže presne takýchto akademikov potrebujú ide do toho.

Vyberá si Agentúru pre bezpečnosť v civilnom letectve. Nevie čo to znamená ale páči sa mu to najviac, znie to dostatočne dôležito na to aby tam uplatnil svoju neschopnosť a premenil ju na dôležitosť. Je to priamy poradenský orgán Európskej Komisie. Keďže v Európskej Komisii sa letectvu nikto nerozumie, potrebuje na to orgán, ktorý im bude radiť. Orgán je zložený zasa len z ĺudí, ktorí sa tomu nerozumejú, nemajú prax, alebo v tej praxi moc neuspeli, avšak akademicky vždy veľmi prospešní. Preteky v mudrovaní sa môžu začať. Johann zhltne za dva týždne všetky paragrafy, sprievodné materiály, odborné dodatky, apendixy, nariadenia, odporúčania, zmeny, náhrady, zákazy, odkazy, články, články akceptácie zhody, výluky a obmedzenia.

Takto sa stáva z Johanna odborník na letectvo a jeho výkonný notebook má dostatočné množstvo pamäte na to aby všetok tento nič nehovoriaci balast udržal. Preteky v mudrovaní vyhráva, výroby správ a nových nariadení mu idú najlepšie pretože píše najviac, najkomplikovanejšie a keďže nieje toho človeka v tak dôležitej inštitúcii aby to odborne posúdil, všetci tleiskajú a gratulujú mu k povýšeniu na eurokomisára. Johannovi sa otvára brána do sveta. Je eurokomisár. Doma usporiada oslavu. Prišla manželka s jeho dvoma deťmi a jeden spolužiak z právnickej fakulty z Zurichu. Oslavujú. Do 20:30.

V najbližšej dobe Johann vypluje niekoľko nových – nič nehovoriacich nariadení. Noci strávené pred notebookom pre bezpečnejšie letectvo. Keďže táto vata je plná expresívnych výrazov a odborných termínov, Európska komisia pre bezpečnosť v civilnom letectve na týždňových poradách udeluje odmeny. Všetko podpisuje a schvaľuje sám najvyšší “Krstný otec” Európskej Komisie. Keďže tomu tiež vôbec nerozumie tak je Johann jeho najoblúbenejším výkonným členom. Naklepal totiž najviac riadkov.

Posiela ho teda do sveta na audity. Pozrieť sa ako tí “Zaostalí roľníci” napríklad zo Slovenska alebo Českej republiky dodržujú balast, ktorý vyplula jeho bájna fantázia nič nehovoriaceho zmyslu pre multiodbornosť. Keďze Johann lietadlo videl len vo filme kde Nicolas Cage pristál s hornoplošníkom pred kasíno v Las Vegas má jeho fantázia skutočne veľkú kapacitu.

Kategoricky začne prerábať všetko vymyslené. Faktory dráh, označenie predpisov, 60 rokov funkčné členenie vzdušného priestoru, tabuľky v ktorých odporúča ako sa zachovať pri lete v okolí búrky, požiadavky pre Crew resource management zmení komplet – avšak prehádzaním slovosledu namiesto sprava do ľava, na zľava doprava. Vymyslí napríklad presné postupy pre zamykanie s v cockpite, ako postupovať pri malej potrebe člena posádky za letu, ako správne označovať strany v manuáloch (číslovanie má byť dole nie hore!) hromady rozdielových tabuliek, noriem, paragrafov a nič nehovoriacej kopy hnoja ktorými učí pilotov s 20,30,40 ročnou praxou lietať na novo. Piloti ako aj prevádzkovatelia za nich zodpovedajúci, sa tak pred každým letom, pred každým administratívnym úkonom trasú či nezabudli na jeden z Johannovych článkov. Prapodstata sa teda stráca. Ako pilot tak prevádzkovateľ sa snažia s vypätím všetkých síl nezabudnúť na nič. Možno zabudnú podrovnať, pozrieť si predpoveď počasia, alebo vysunúť podvozok. To však v tomto prípade nieje až tak dôležité, pokiaľ nezabudnú na Johannove tony požiadaviek.

Výsledky sú jasné. Hromady nálezov a pripomienok k nesprávnom fungovaní leteckých prevádzkovateľov sa hrnú jedna radosť. Johann tých 15 tisíc eur mesačne neberie zbytočne. Prvé grafy sú tu. Výsledky sú jednoznačné. Nedostatky a pochybenia leteckých prevádzkovateľov sú odhalené. Johann zachraňuje tisícky životov. Dostáva odmenu. Doma sa oslavuje. Prišla na oslavu jeho žena s deťmi, kamarát z právnickej fakulty z Zurichu. oslavujú do 20:30 až kým sa minie všetka Fanta.

Keďže sa Johann ako poriadny chlap nikdy nechoval a bál sa aj toho najmenšieho psa v okolí, byrokratická šikana štátnych leteckých úradov, ktoré následne musia šikanovať leteckých prevádzkovateľov, ho nesmierne hreje na jeho egu. Ego srala čo nikdy nič vlastnými rukami nedokázal a nevyrobil. Presne tieto typy riadia dnes celú EÚ a šikanujú dávno fungujúce vysoko odborné sektory.

Svojim neoblomným, ustavičným nátlakom vyháňajú ľudí s reálnou praxou, ktorí na toto nemajú nervy a tak sa v štátnych úradoch objavujú ďalší a ďalši akademici, ktorí každý z nich chce byť tým najlepším a raz to dotiahnúť tak ďaleko ako Johann. Typy ktoré v stredoveku umierali ako prví, nakoĺko nevedeli ani bojovať, ani sa starať o rodinu, variť, loviť, stavať, predávať. Presne tí dnes riadia túto prebyrokratizovanú masu nič nehovoriacich papierov, ktoré v priemysle, doprave, poľnohospodárstve, atď robia schopným ľuďom zo života peklo.

Banda kryplov zničili ste čo sa dalo. Čo fungovalo a čo bolo priamo a jednoznačne vymyslené dávno pred vami schopnými ľuďmi z praxe.

Definícia I.

05.02.2017

Keď Slovák vyjadruje nesúhlas voči niečomu, tak je to väčšinou primitívnosť. Primitívnosť z telky. Napríklad, že cigán zjedol psa, alebo že nejde teplá voda. A viete prečo? Ja vám presne viac »

Rozvoj ľudských hondôt , schopnosť tvoriť spoločnenstvo, zhnil a zmizol. Ste slabí a zbabelí.

24.10.2016

Základný princíp tvoriť zdravú spoločnosť, ktorá potom môže (nemusí) vypĺňať tak komplikovaný subjekt ako je štát je dnes už len minulosťou a aktuálne len nejakou interaktívnou fikciou. viac »

Demokrati do basy! Tí to dovolili! Bojíte sa biť za vaše rodiny? Tak nepatríte na tento svet.

29.05.2016

Medzinárodný hyenizmus rozšíril do sveta vyše 70 rokov šľachtenú vlastnosť – zbabelosť. Zástupy tárajúcich zbabelcov rozprávajú o rovnoprávnosti a slobode. Pritom pod ich vlastným kožuchom viac »

boston, protest,

V Bostone demonštrujú konzervatívci aj antifašisti, dochádza k drobným potýčkam

19.08.2017 20:07

V americkom Bostone sa v sobotu konajú dve súbežné demonštrácie.

vlak, cesta, zeleznica

Počet obetí železničného nešťastia v Indii stúpol na 23

19.08.2017 19:11

Počet obetí sobotňajšieho železničného nešťastia v indickom štáte Uttarpradéš stúpol na 23, ďalších najmenej 81 ľudí utrpelo zranenia.

Miroslav Lajčák

Poradcom Lajčáka v OSN bude ekonóm Jeffrey Sachs

19.08.2017 17:36

Americký ekonóm a profesor prestížnej Kolumbijskej univerzity v New Yorku Jeffrey Sachs bude pôsobiť ako externý poradca predsedu 72. Valného zhromaždenia Organizácie Spojených národov Miroslava Lajčáka.

Počasie zúčastnením počas festivalu prialo.

Tragédia na rakúskom festivale, na ľudí sa zrútil stan. Dvaja mŕtvi a 120 zranených

19.08.2017 16:17

Rakúske úrady v sobotu poobede aktualizovali počet zranených pri tragédii na festivale, na ktorom sa v piatok neskoro večer počas silnej búrky zrútil stan.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 15
Celková čítanosť: 24725x
Priemerná čítanosť článkov: 1648x

Autor blogu

Kategórie